לפיד: "נתניהו צריך ללכת"; המפכ"ל: "נוטל אחריות מלאה"

חדשות קול חי No Comments on לפיד: "נתניהו צריך ללכת"; המפכ"ל: "נוטל אחריות מלאה"

לאחר פרסום המסקנות שגיבשה ועדת החקירה הממלכתית בעניין אסון מירון, המפכ"ל שבתאי מגיב: "רנ"צ שבתאי יסיים את תפקידו, לאחר ארבעים שנות שירות במדים, ברגע שהממשלה תחליט על כך". לפיד: "אם נתניהו היה אזרח רגיל, הוא היה עומד היום לדין על גרימת מוות ברשלנות והולך לכלא". השר גנץ: ״דו"ח מציל חיים שעליו להילמד בכל משרדי הממשלה וגופי החירום"

קובי שבתאי בוועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התגובות במערכת הביטחונית והפוליטית לאחר פרסום מסקנות ועדת החקירה הממלכתית בעניין אסון מירון:

המפכ"ל שבתאי: "רנ"צ שבתאי תמך מלכתחילה בהקמת ועדת חקירה ממלכתית, והוא מכבד את ממצאי עבודתה. דו"ח הוועדה מיטיב לשקף את עומק ועוצמת הכשל בהתנהלות ארוכת השנים של כלל רשויות המדינה בקשר עם הסדרת אתר מירון. לצד האמור, הדו"ח מצא ליקויים בעבודת המשטרה בהכנות לאירוע מירון 2021, ורנ"צ שבתאי, כפי שפעל תמיד בכל תפקידיו, נוטל על עצמו את האחריות המלאה. רנ"צ שבתאי ביקש לסיים את תפקידו כמפכ"ל בראשית השנה הנוכחית, אך הוא נענה לבקשת הממשלה להמשיך בתפקיד נוכח מצב המלחמה. רנ"צ שבתאי יסיים את תפקידו, לאחר ארבעים שנות שירות במדים, ברגע שהממשלה תחליט על כך".

לפיד: "אם נתניהו היה אזרח רגיל, הוא היה עומד היום לדין על גרימת מוות ברשלנות והולך לכלא. התירוצים וההסברים שלו בוועדה היו מופע פתטי של פחדנות ובריחה מאחריות. אם נתניהו נשאר בתפקידו, אז אנחנו רק יושבים פה ומחכים לאסון הבא. אם הוא יישאר ראש ממשלה, האסון הבא הוא רק עניין של זמן. נתניהו לא כשיר. הוא היה צריך להתפטר יום אחרי האסון. זה מה שהיה עושה כל ראש מדינה אחר. עכשיו מגיע הדו״ח הזה ואומר הכל. מתוך כבוד לקורבנות הר מירון, כדי למנוע את האסון הבא שלו, הוא צריך ללכת הביתה".

השר בני גנץ: ״דו"ח ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון הוא קודם כל דו"ח מציל חיים שעליו להילמד בכל משרדי הממשלה וגופי החירום. את 45 המאמינים שבאו לקיים מצווה, לא נוכל להחזיר למשפחותיהם, אבל נוכל למנוע אסונות קשים כאלו בעתיד. ליבי היום עם משפחות הנספים".

לשכת השר מאיר פרוש, השר הממונה על הילולת מירון: "אנו לומדים כעת את המלצות הוועדה ונערכים להתחיל את תהליך יישומן באופן מיידי. נפעל להטמיע את ההמלצות הרלוונטיות במתווה ההילולא שגובש לל"ג בעומר השנה – בציפייה להסדרת התקציב שיאפשר את קיום האירוע בשמחה ובבטחה".



0 תגובות